martes, 24 de noviembre de 2015

FLIPPED CLASSROOM

Quan parlem de "flipped classroom" ens referim a una metodologia de classe invertida, és a dir, l'alumne desenvolupa els coneixements, a partir de recursos, a casa, i quan arriba a l'aula rep l'explicació o aclaració del professor sobre el tema tractat.

Aquesta proposta millora l'aprenentatge individual i ajuda al professor a diferenciar el nivell de cada alumne, ja que té la possibilitat de veure el desenvolupament que realitza cada alumne a partir dels recursos que es donen a tota la classe per igual.

La tasca més important del docent és la de buscar recursos que facilitin l'aprenentatge dels alumnes. Així doncs, a partir d'aquests, imparteix les classes de manera més dinàmica.

Els estudiants disposen dels materials donats a totes hores i indefinidament. Aquests poden veure i repassar-los totes les vegades que vulguin, a diferència de l'explicació del professor a l'aula. Hi ha la possibilitat de que el docent repeteixi el temari no entès per l'alumne, però la seva explicació pot variar i generar més dubtes. També es pot donar la situació de que un alumne no entengui la matèria i, al dia següent, el professor resolgui les preguntes sorgides, així els estudiants obtenen una aclaració.

Un altre aventatge és l'aprenentatge entre iguals, que es dóna quan un company li explica a l'altre el que no ha entès amb els recursos. El llenguatge de transmissió serà diferent i, per tant, l'aprenentatge serà més ric.

Encara que també hi podem trobar inconvenients. Com per exemple el que no tetes les peronas, i més depenent de sectors o barris on viuen, disposen dels mateixos recursos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario